onsdag 13 maj 2009

Utflyktstips

Idag tänkte jag göra reklam för en jättetrevlig liten bokhandel med tillhörande café - Alnarps Bokhandel och Café Naserian. Trots att jag jobbar på Alnarp så har jag inte varit där förrän idag, men nu lär det bli fler besök! Bokhandeln har massor av titlar inom trädgård, hälsa och mat. Jag hade tänkt spana på en bok om ogräs, men gick därifrån med "Anthony Bourdains franska kök" för 129 kr. Ett riktigt kap, minsann! Ogräsboken kommer jag säkert att inhandla så småningom också, misstänker jag, och säkert annat också. Dessutom var kaffet både gott och ekologiskt!

Läs mer här, och gör ett besök, vetja! (Och passa i så fall på att hälsa på mig på jobbet, jag sitter bara 100 m därifrån.) Alnarpsparken är dessutom fantastiskt fin att promenera och picknicka i!

Inga kommentarer: