måndag 4 maj 2009

Jo, syrran!

Den där surdegen du fick i helgen, den vill nog ha mat snart. Gå in till Pain de Martin, och klicka på "Så här matar jag min surdeg" i högerspalten. Där står det precis hur man gör. Typ häll ut halva och mata resten. Eller baka på halva (den ska ju matas då också, men då får den stå framme i rumstemperatur, eller eventuellt lite varmare, och bubbla till sig över natten eller dagen) och mata och spara halva. Solklart, eller hur? Martin skriver att han inte låter sin surdeg stå orörd i mer än en vecka, men jag har nog råkat låta det gå sisådär en och en halv vecka utan att den verkar ha tagit skada. I allafall, så fick den senast mat i onsdags, tror jag, så det kan ju vara dags snart.

Och tack för senast, förresten!

1 kommentar:

anna sa...

Hallå!
Första gången som jag är inne på din sida, allt ser jättegott ut, och fina bilder har du också!
Jag gillar din Nutellapannkaka...:)

Jag skickar härmed en utmaning till dej, kolla in min sida så förstår du!

Hälsningar Anna