torsdag 23 april 2009

Ingen hälsotallrik idag..

Alltså. Jag är ju rätt noga med vad jag äter, det ska vara nyttigt, innehålla måttligt med kolhydrater och sådär. Men.. ingen är ju perfekt, eller hur?

Allt började med att maken igår kväll sa något i stil med: "Jag läste om en lunchrestaurang i Stockholm som hade pannkakor med banan och nutella som dagens rätt". Och här inträffar det märkliga - jag hör mig själv säga: "Men det kan väl vi också äta, kanske imorgon?". Hoppsan. Och barnen var vittnen. De vet inte vad nutella är, men det där med banan på pannkakorna lät ju lite spännande. Dessutom kan man ju inte vara nyttig jämt (som om jag är det..), så varför inte ta en crazy torsdag, liksom.

Den mot nya matvaror generellt skeptiske 6-åringen trodde inte att han skulle tycka om nutellan, men efter att ha smakat en liten klick uttryckte han sin oro inför det faktum att vi bara hade en burk. Jag hade dessutom ställt fram lite andra tillbehör för att liksom gardera - vaniljglass, chokladglass, hallonsylt och strösocker.

Min första pannkaka dressades med banan och nutella. Gott, visst...

... fast i ärlighetens namn, kändes det inte lite väl nyttigt med den där frukten? På nästa pannkaka bytte jag ut bananen mot vaniljglass...


... heaven! Jösses så gott. Nutella och vaniljglass, alltså. Sedan åt jag en med nutella, vaniljglass och chokladglass. OK, men det var bättre utan chokladglassen. Sedan hade glassen tagit slut, och jag slog till på den lite crazy kombinationen nutella och hallonsylt. Första tuggan smakade bra, sedan rätt märkligt. Eller började jag kanske bli mätt? Så här såg sista tuggan ut i allafall:


Shit, vad jag var mätt sedan. Barnen också, förresten - som givetvis hade varit nyttiga och käkat banan på alla sina...

Nu funderar jag lite på om jag inte skulle ta tag i det där med motionerandet ;-)

2 kommentarer:

tina sa...

Oja! Pannakaka med banan och nutella är galet gott!

Annica sa...

Japp! Och nu står burken där och frestar i kylskåpet... farligt..