söndag 19 april 2009

Vilken helg!

I helgen har jag surdegsbakat igen. Jag har bakat det här äppel- och valnötsbrödet, och även ett annat med hasselnötter och ytterligare ett med helt bovete. Det är drag i min surdeg nu!

Sedan har jag förstås varit ute och ryckt ogräs i rabatterna också, nu när solen skiner och det börjar växa... Jag hittar fler och fler perenner också, bland annat en del nävor som det ska bli jättespännande att se vad det är för några, när de börjar blomma. Jag har också börjat rycka undan en massa vintergäcksblad, de bildar verkligen en enorm bladmassa efter blomningen. Då upptäckte jag också att de var angripna av något - vintergäcksot, visade det sig vara, en googling senare. Tänk vad man lär sig. Verkar inte vara någon katastrof i allafall.


Den här är väl söt som godis?! Jag skulle nog aldrig ha köpt sådana lökar själv, men nu finns det två randiga tulpaner här i rabatten, och de är faktiskt rätt fina!

Inga kommentarer: