måndag 23 mars 2009

Ful mat

Igår skrev jag ett inlägg om karriärvåndor, typ, men tog bort det imorse. Den här bloggen ska handla om mat, ju. Men ska man blogga om mat, så ska den ju helst göra sig bra på bild, eller åtminstone låta god när man beskriver den. Idag kom jag hem sent, maken hade gjort pannkakor som han och barnen redan hade ätit upp. Lika bra det, med tanke på mina kolhydratsrestriktioner. Istället inventerade jag kylen på rester, och blandade ihop en slatt gräddfil med lite kokta svarta linser, majjo, en burk makrill i tomatsås, örtpulver, salt och svartpeppar. Prickig rosa-aktig geggamojja. Låter inte gott, och var definitivt inte snyggt. Ingen bloggmat alls. Men gott var det, och väldigt nyttigt, enligt mitt sätt att se på saken. Jag är väldigt bra på att utnyttja rester till nya maträtter eller lunchlådor, slänger nästan aldrig någonting. (Kan man formulera om det till något som skulle låta attraktivt för en arbetsgivare tro?)

1 kommentar:

krusmynta sa...

Kokboksförfattare!!!!!!

;)

Kram