måndag 2 mars 2009

Kan man få en söndag till, please?

Hallå igen! Det var en intensiv helg som passerade, men väldigt trevlig. Huset blev storstädat, det var välbehövligt, och lördagen med vännerna blev jättemysig. Maten blev helt ok också, även om det blev lite hophöftat vid spisen. Lammfilén brynte jag först i smör, tillsammans med några skivade schalottenlökar, och placerade sedan köttet i en stekgryta ovanpå löken, och lagade till hela härligheten med en bottenskyla portvin blandat med lite rödvin, på 125 grader, till en innertemperatur på 68 grader. Vinet blev en bra såsbas med fin lammsmak, och jag blandade också till en citron-oregano-olivoljedressing till de svarta bönorna som jag hade kokat tidigare under dagen. Och så lite potatis och stekta grönsaker. Helt ok mat, och supertrevligt sällskap! Och så melodifestival på det - vilken lördag!

På söndagen hade vi barnkalas med 12 barn, say no more... Det är kul, men skönt att det bara är en gång om året. Eller just ja, jag har ju två barn...

Nu hade jag tänkt ägna resten av måndagskvällen åt att sy en gardinkappa till lillkillens rum. Det hänger en julgardin där nämligen.

Inga kommentarer: