fredag 13 mars 2009

Glass(maskins)längtan

Det går inte längre att värja sig. Jag måste ha en glassmaskin. Kolla bara här. Eller här. Här också, förresten.

Maken var inte med mig alls först. Sedan vi flyttade fungerar inte argumentet "får inte plats". Snarare tyckte han att det verkade onödigt. (Det kommer han ju inte att tycka när han får smaka glassen, det fattar ju vem som helst som har klickat in på länkarna ovan...) Men så berättade jag att man kan köpa glassmaskinen på Clas Ohlson, och då blev han genast mer medgörlig. Kan man köpa en något på Clas Ohlsson, så är det en bra grej. Han är lite märklig, min man, och det har med hockey att göra.

6 kommentarer:

Renée sa...

Va?! Du har precis haft huset fullt av gratulanter och så fick du inte en enda glassmaskin i present? Dålig stil tycker jag. Självklart ska du skaffa dig en sådan, oavsett om den kommer från Clas O eller någon annanstans! Jag tyckte också det var onödigt och vill absolut inte ha för många saker i vårt löjligt pyttelilla kök, men om det är någon maskin som används (alltför) flitigt här hemma så är det den! Nu är jag ju lat av mig och kör snabbaste, enklaste varianten: äggulor, socker, vaniljsocker, grädde och mjölk - vispa ihop och ner i maskinen. Men även denna enkla, snabbvariant blir såååååå mycket godare än lyxigaste varianten från ICA. Och framförallt: fri från alla konstiga tillsatser dom stoppar i glassen i fabriken. Problement (eller kanske fördelen?) är att när man vant sig vid den hemkörda glassen smakar all "vanlig" köpeglass precis så onaturligt och konstgjort som den faktiskt är. Själv avstår jag numera från köpeglass om jag inte är vrålsugen och det är en varm sommardag och ingen annan glass finns att tillgå.
KÖP KÖP KÖP!!! Maken kommer att tacka dig.

Annica sa...

OK. Du har övertygat mig. Jag köper en. På Clas O, för husfridens skull ;-)

Anonym sa...

Tänk, Clas O, alla mäns Mecka...

Funderar fröken Dill

Anonym sa...

Din man är inte alls mer märklig än någon annan man... Min kära måste tydligen få en veckodos av närmaste byggvaruhuset. Det kan också ha att göra med att han får sin favoritchoklad billigt där... Jag vet inte. Men men det borde ju inte vara så svårt att övertyga din A med en glassmaskin. Vad jag minns är han en stor glassälskare. Kramkram.
ps din kära guddotter har en annan frisyr efter sitt kalas, bara så du vet.

Annica sa...

Fröken Dill: ja, tydligen är det något väldigt speciellt. I min mans fall spelar det också in att de sponsrar "hans" hockeylag...

Etta: jo, maken gillar glass, liksom det mesta annat han får framför sig ;-)
Ny frisyr, säger du... kreativ liten flicka det där :-)

Anonym sa...

Dessutom gynnas företag i glesbygd vilket också är något jag brinner för!

Nygjord glass till 3:e perioden det är fint det!