tisdag 17 mars 2009

Längtan till jorden

Det är spännande med ny trädgård, men också frustrerande! Mest för att den är liten, och inte har någon uppenbar plats för trädgårdsland, och jag får så här års ett väldigt kli i fingarna för att börja förså både det ena och det andra. Altanen är stor, som tur är, och där kan det förstås stå lite krukor och kärl av olika slag. Dessutom finns det ett inglasat uterum, där jag just nu övervintrar mina pelargoner (har inte gått så bra), en agapanthus (funkar fint) och en del kryddväxter (funkar fantastiskt). Där kan man också odla i sommar. Jag såg på reprisen av "Från trädgård till tallrik", och tjena vad jag måste få ner fingrarna i jorden snart. Tomater, sallad, rucola, spenat, dill, basilika, salladslök, klättrande bönor, chili...

Inga kommentarer: