måndag 14 april 2008

Hej och välkommen!

Här ska det bloggas om trädgård och matlagning, minsann! Just nu är det mest röjning av gammalt visset som pågår, och ogräset gör sig påmint, men redan kan jag skörda fina ramslöksblad, och även gräslök, och faktiskt lite pyttiga broccoli som har övervintrat den milda skånska vintern. (Ska väl tillägga att bilden är tagen innan snön som kom i påsk, sedan hade den nog inte varit lika fin...) Men vad gäller grönsaker och även annat handlar jag mycket hos fantastiska Mossagården, jag hade ingen aning om att det fanns så fina ekologiska grönsaker att få tag på innan jag testade deras lådor.

Nedan hittar ni ett par toppenrecept som jag har smygstartat med, samt längst ner en länk till min doktorsavhandling som jag försvarade i fredags. Nej, den handlar inte om odling alls, däremot förstadiet till något i högsta grad ätbart ;-)!

2 kommentarer:

~ Kaffemoster ~ sa...

Snygg sida. Roligt med ny blogg.

krusmynta sa...

Tack! Nu har jag lagt till den här i favoriter :)

Kram