onsdag 23 april 2008

Vår!

För ett par år sedan kom jag fram till att det skulle vara snyggt med ett sammanhållet färgtema i trädgården. Eftersom jag gillar rosa, men inte tyckte att det riktigt var "min" färg* (på kläder alltså), så fick blommorna istället gå i rosa, lila, blått och vitt. Huset är ett korsvirkeshus, svart och vitt, så det funkar ju till allt. Bort alltså med kejsarkronor och blaffiga gulrödstrimmiga tulpaner. Men så finns det ju små raringar som går helt i helt fel färgskala, men som ändå är så fina så de får stanna. Mina fina röda gullvivor. De blommar nu, och då vet man att våren har etablerat sig på riktigt!

*Numera använder jag glatt rosa kläder och struntar blankt i om det passar mig eller inte. Blir man glad av en färg så ska man väl använda den!

2 kommentarer:

krusmynta sa...

Du - du var jättesnygg i din rosa klänning på festen! Så, det är klart att du kan ha rosa :)

Annica sa...

Hihi! Jag vet ;-)!