torsdag 17 april 2008

Sjuk...

Åhh, jag var så himla peppad att dra igång med mat- och odlingsbloggande på allvar nu efter disputationen, men vad händer? Jag blir sjuk, förstås... Inte konstigt alls i och för sig, efter att ha jobbat häcken av sig de senaste månaderna, men hallå - flera dagar?! Jag har legat däckad i soffan hela veckan, och kan konstatera att 3:an har det bästa utbudet av daytime-TV (OK, jag är Days-addict sedan typ tio år tillbaka, men det behöver man ju inte se mer än en gång i halvåret för att hänga med i...), men matlusten är zero, och jag kan ändå inte hålla mig på benen tillräckligt länge för att laga till något. Trädgårdsarbete är alltså inte heller särskilt aktuellt.

Ikväll ska jag i allafall kolla på Niklas Mat, mest pga ett inslag om surdegsbakande, som jag är väldigt sugen på att testa. Martin Johansson, som killen i inslaget heter, har en fantastisk brödblogg - kolla in den här.

Innan jag har lärt mig baka eget, så köper jag supergott surdegsbröd från Röstånga Mölla, via Mossagården.

3 kommentarer:

~ Kaffemoster ~ sa...

Jag tror kroppen tar ut sin rätt till vila nu... Passa på att vila upp dig ordentligt nu när du är sjuk. Krya på dig.

krusmynta sa...

Håller med kaffemostern, jag tror det är kroppen sätt att säga "ta det lugnt nu".

Icke desto mindre - krya på dig!

Kram

Etta sa...

Ta ut en stol och en filt samt sätt dig o läs glansiga magasin. Nu behöver du vila! Det låter väldigt präktigt och som om man talar om en hospitalpatient, men ta det lugnt.
Krya på er!