torsdag 24 april 2008

Veckans höjdpunkt!

Varannan torsdag är som julafton, för då är det leverans från Mossagården! Jag köper storstora grönsakslådan och lilla fruktlådan, och alltsomoftast lite extragrejer också. Idag såg det ut så här:

I grönsakslådan fanns gurka, broccoli, kastanjechampinjoner, krasse, avocado, persilja, kardborrerot, ingefära, tomater, vitkål, ruccola och morötter. Allt är jättefint, förutom tomaterna, som jag egentligen inte förstår varför de envisas med att skicka med så här års. Kardborrerot var veckans frågetecken för mig, jag visste inte ens att det fanns något som hette så. Mycket intressant... I recepten som skickas med används den i wok, man får väl testa!


Fruktlådan så, här fanns banan, äpple, päron och kiwi. Inga konstigheter.








Sedan är det omöjligt att inte botanisera runt i deras stora sortiment. Den här veckan blev det en extrabeställning av linfröbröd (från Röstånga Mölla), citroner, vitlök, burktomater, chai-te och mörk Green&Black-choklad. Yummy!

1 kommentar:

~ Kaffemoster ~ sa...

Låter smaskens alltihop. Intressant med nya grönsaker som inte går att köpa i vanliga affärer. Har själv funderat på att handla hos Mossagården. Min syster gör det redan.