fredag 6 juni 2008

Nationaldag

Ledig fredag! Och jodå, jag har nationaldagsfirat också, paraderat genom byn med fotbollsföreningen och byns andra föreningar, med ungdomsmusikkåren i spetsen. Mycket festligt, och mycket svettigt... hade nämligen nästan-3-åringen på axlarna...

Väl hemma igen satt vi ute på altanen och åt sill och potatis, och drack öl och hemkryddad åbrodd-snaps. Smågrabbarna hade cider och saft i sina snapsglas, och första snapsvisan blev "Hero"! Tur att man bor på landet, med begränsat antal grannar ;-)!

En riktig hit var en sillsallad med libbsticka, som jag hittade receptet på hos Taffel-Lisa. Verkligen supergott, och kul att kunna använda libbstickan, den växer annars frodigt i min kryddodling utan att jag riktigt vet vad jag ska göra av den.

Nu ska jag gå ner och göra maken sällskap i soffan. Populärmusik från Vittula, konjak och choklad! Och hela helgen är kvar!


Den vackra lyktan är köpt här. Klicka på bilden, så ser du spindelnätet och dess skapare också, vackert på sitt sätt.

Inga kommentarer: