måndag 29 december 2008

Julen kom och gick

Så var julen slut. Jag var lite stressad där, före jul. Mycket av stressen berodde på jobbet, men en del hann ordna upp sig före julledigheten. Ofta när jag är sådär tokstressad över en massa saker samtidigt, så är det en sak som stressar mer än allt annat, och när den saken är uppklarad så känns genast allt annat också genomförbart. Därför slutade jag att vara stressad över att inte ha fått upp några gardiner i vardagsrummet, när jag fick ordning på ett jobbprojekt.

Vardagsrummet har genomgått en fantastisk förvandling, från förvaringsrum för de sista ouppackade flyttkartongerna, till ett jättehärligt finrum med soff- och TV-hörna, matsalsmöblemang och julgran. Gardinerna är upphängda, det sitter tavlor på väggarna och vi har köpt och hängt upp en ny fin lampa. De gamla slitna tapeterna är så fantastiskt fina att jag inte vill tapetsera om längre. Skavankerna döljs till stor del av gardiner, möbler och julgran. Jag ska ta lite bilder en dag och lägga upp här.

Nu ska jag gå och laga pizza på lite julmatsrester - cheddarost och rökt fårfiol!

3 kommentarer:

~ Kaffemoster ~ sa...

Visst är det så att när man har mycket överallt känns ALLT övermäktigt och när man får kontroll på något känns livet plötsligt lite lättare.

Ser fram mot bilder på ert juliga vardagsrum.

Kramis

Anonym sa...

Tack för fin present åt Elsa!!
Ert vardagsrum låter ju som en hel fotbollsplan! Fantastiskt.
Hoppas du har lite ledigt och att lugnet sänker sig efter släkten ;)

Annica sa...

Kaffemoster: Kontroll är bra!

Etta: Tack själv för piratpresenterna! Grabbarna är jättesöta med lapp för ögat, och varsin glugg i munnen.