torsdag 1 januari 2009

2009!

Se där, nytt år! Visst är det härligt, hela grejen med att man börjar på nytt, tror att man kommer att förbättra en massa saker i sitt liv bara för att det är nytt år? Rensa upp i röran hemma, komma i form, bli effektivare på jobbet, blogga bättre... you name it. Sedan blir allt som vanligt igen. Ett nyårslöfte kanske? Jodå, mitt är... *trumvirvel*... att träna mer än jag gjorde under 2008! Haha, det blir busenkelt att uppfylla, jag är rätt övertygad om att 2008 var mitt minst fysiskt aktiva år typ någonsin. Ändå är det året som jag har gått ner över 10 kg genom att strypa kolhydraterna. Fräckt. Men 10 kg till skulle inte skada, och träning är visst bra för hälsan också, har jag hört. Så nu blir det nystart! Julhelgen har varit långt ifrån low-carb (+2 kg på vågen..), men resten av kolorna och knäcken lämnar jag med varm hand över till maken och barnen, och koncentrerar mig själv på nötterna. Träningsåret (nej, det kommer inte att bli något träningsår, det fattar jag redan..) har också börjat väldigt bra, vi har nämligen tillbringat årets första dag på Vallåsen! (Ok, ok, sittlift, mjuka carvingskidor och en blå pist på Hallandsåsen är kanske inte så supertungt, men det får duga.) En ledig vecka till, vilka sköna långpromenader jag ska hinna med!

Inga kommentarer: