lördag 7 februari 2009

Varför februari är en av årets bästa månader

Åååh, äntligen! Livet blir lite lättare att leva när det är melodifestival varje lördag i sex veckor, eller hur?! Johodå! Nu tänker jag delge er mina åsikter om kvällens omgång, sådeså!

1. Vad hette hon, Nina nånting? Käck låt, lite gapig, risigt hår, vågad outfit som hade varit helt ok om det inte hade sett ut som om byxorna höll på att hasa ner. Jag kunde inte koncentrera mig på låten, var tvungen att hålla i mina egna byxor.

2. Jonathan nånting. Rätt ok, lite tjatig refräng "hello hello hello hello...". Rätt givet att den inte skulle gå vidare.

3. Shirley Clamp. Kvällens tristaste låt och klänning. Synd, hon har ju pipa egentligen, fast det stod nog inte helt rätt till i halsen ikväll. Och låten var ju trist i allafall.

4. Scotts. Bra för att vara dansband. Jag har inga fler åsikter där.

5. Emilia. Sjukt söt tjej, charmig låt som växer. Jag tycker inte hon sjunger hundraprocentigt, men det funkar ändå. Men kläderna... paljett-tunika och blanksvarta leggings? Why?

6. Alcazar. Jag saknar Magnus Carlsson, men egentligen inte i Alcazar, mer i melodifestivalen som sådan. Jag är väldigt svag för snälla bögar. Andreas Lundstedt verkar mer vara en ytlig bög. Lina Hedlunds cerisa outfit var kvällens snyggaste, och låten och framträdandet var toppen. Den här kan gärna få vinna hela skiten, inte mig emot.

7. Caroline af Ugglas. All respekt för den här kvinnan, hon har superskön röst och en alldeles egen stil. Inte många andra bär matchande gummistövlar och ögonskugga på scen. Men - jag kan inte riktigt få in henne i melodifestivalsammanhanget, och är rätt förvånad att det gick så bra för henne ikväll. Men jag är inte upprörd heller.

8. Marie Serneholt. Hoppsan. Den här hade de nog tänkt skulle glida rätt in i Globen. Det är förmodligen en ganska bra låt, tydligt flirtande mot öst, men den fastnar inte på första lyssningen, och då är det ju kört. Och vad hade hon egentligen på fötterna?

Sådärja, då börjar vi räkna ner inför nästa lördag! Och inför nästa igen, då sitter jag på plats i Leksand!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack!! det ska jag kolla upp

// Lisbeth