söndag 1 februari 2009

Synergi-fri middag

Igår blev jag grymt sugen på lax, men eftersom jag handlade middagsmat precis innan maten skulle lagas till, och det inte fanns färsk lax i affären, så fick det bli korv igår, och fryst lax som fick tina tills idag. Sedan läste jag om grönsaksrösti hos Kinna, och blev jättesugen, så det fick bli lite sådan också. Jag gjorde min rösti på potatis, morot och jordärtskockor, eftersom det var de rotfrukterna som fanns hemma. Laxen kryddade jag med hickorysalt, vitpeppar och lite flytande honung. Såsen är turkyoghurt med majjo, hackad kapris och persilja, och salt och peppar. Den blev jag inte så jättenöjd med, men 3-åringen åt den glatt, till min stora förvåning. Egentligen är det här nog lite märklig kombination med laxen och röstin, men det var liksom två grejer jag var sugen på. Jag rekommenderar dem båda, men var för sig i annat sällskap ;-).

Inga kommentarer: