onsdag 5 augusti 2009

Ute-bilder

Hoppla - det var inte igår! Nej, jag får nog pausa lite i det där med matbloggandet, det känns inte så motiverande just nu. Däremot pågår det lite hus-och-hem-fix, och det kan jag ju dela med mig av! Utomhus pågår lite stenläggning kring rabatter, som man kan se på den översta bilden. Det kommer att bli toksnyggt! Jag drar till med några bilder till, det var ju ett tag sedan...

Trädgården omgärdas av häckar i diverse växtslag, förutom i ett "hål" mellan två rönnar, vilket gör att vi har utsikt över vajande sädesfält. Pojkarna väntar spänt på tröskan, den kommer nog vilken dag som helst...


Massor av rönnbär blir det, ska nog räcka både till fåglarna och mig.


Jag älskar flox, de här blekrosa är jättefina. De illrosa i bakgrunden är inte så dumma heller.


Hoppsan jag har visst glömt att rensa ogräs i hängrännan på garaget!


Många som hälsar på oss för första gången blir lite förvånade över att vi helt har bytt hustyp, från lågt korsvirkeshus till det här...


Ut mot vägen prunkar rosenhäcken.


Ena gaveln, sedd "genom" en stilig blodbok.


Köksingången på baksidan, också uppgång till altanen. Penséerna i krukan börjar bli lite förväxta, men snart kommer väl höstsortimentet till plantbutikerna...

Det var allt för idag - nästa gång blir det inomhusfix!

2 kommentarer:

tina sa...

Wow vilket hus! Jag blir nyfiken på vad du gör med rönnbären (hoppas man får fråga så fast du pausar matbloggandet). Hoppas du har en fin sommar!

Annica sa...

Alltså, jag lagar ju mat och äter, även om jag inte bloggar om den :-)

Rönnbären tänkte jag att man kunde göra gele av, och så gjorde jag någon inläggning med konjak för hundra år sedan, hittar jag receptet så blir det nog en sådan också!