söndag 18 oktober 2009

Dags igen..

Jahapp... då var det dags att återigen skriva något om att det var längesen sist, men att jag inte har lagt av.. Min matbloggsinspiration är definitivt tillbaka, jämfört med i somras då jag mest tyckte det var jobbigt att tänka i bloggbarhetsgrad så fort jag skulle laga mat. Däremot har vi haft en mentalt omvälvande tid här hemma, och blivit påminda om livets sårbarhet. Vi är inte personligt drabbade, men för en familj som står oss nära blir livet aldrig detsamma igen.

Nu ska jag försöka återuppta tempot, och försöka skriva läsvärd blogg (igen?). Jag har lagat riktigt god GI-anpassad kålpudding, men skrev inte ner receptet när jag höll på, så jag får se om jag kan få ihop det ur minnet. Sedan gjorde jag en klart bloggmässig äppelpaj igår, den ska jag också lägga upp receptet på inom kort. Nu långkokar jag högrev i öl, den ska bli middag någon dag i veckan. Dags att ploppa ner lite persiljerötter och morötter nu, tror jag.

Återkommer inom kort, promise ;-)!

Inga kommentarer: