onsdag 13 augusti 2008

Syndabekännelse

Jo, alltså, det var ju det där med frystömning och skafferitömning. I frysen hittade jag lammkotletter, inte dumt alls. I skafferiet hittade jag... arborioris. Risotto alltså. Det är inte GI det. Inte någonstans.

Men gud så gott.

Det blev en superbasic variant med lök, vitlök, ris och kycklingbuljong. Och smör och parmesan, som ju förut var de ingredienser som gjorde risotton onyttig. Nu är det riset istället. Intressant. Men man kan ju ta en liten portion.

Om det inte vore så svårt.

1 kommentar:

Renée sa...

Äsch, det kan man nog kosta på sig om man gått ner 10 kg utan större försakelse och på så kort tid! Nån enstaka gång iaf. Själv tappar jag inte några kilon trots att jag varken äter risotto eller frukt mer i välllldigt sällsynta fall... Men, men... jag fortsätter ändå eftersom jag mår så mkt bättre. Så det så. (fast några kilon kan jag väl få tappa ändå, snälla Gud? Dom kan väl få komma till någon som behöver dom bättre än jag?)