fredag 19 september 2008

Mirakelklänning

Idag var det besiktning av vårt hus. Både förväntade grejer och någon oväntad grej dök upp, men köparna verkar fortfarande vara intresserade i allafall. Lång tid tog det, så när de hade åkt hade vi inte energi till något annat än att beställa pizza. Faktum är att pizzerian i vår lilla by gör riktigt bra pizzor, jag undrar faktiskt om något av pizzaställena i vår nya hemkommun är lika bra. Återstår att se.

Och jag var inne i Malmö efter jobbet idag för att titta på balklänning att hyra till promoveringen. Hittade en fantastiskt fin svart kreation som gjorde mig både smal och snygg - inte illa! Egentligen borde jag gå klädd i balklänning hela tiden, för det finns inga andra plagg som sitter så bra på min kropp. Hela långa päronrumpan göms liksom undan i det tjocka tunga tyget, och var midjan som plötsligt dyker upp befinner sig i vanliga fall har jag ingen aning om. Jag ska prova med lite vita accessoarer till, det föreslog tjejen i butiken, och faktiskt kan det nog bli rätt fräckt. Vem hade trott att jag skulle kunna återanvända skorna, väskan och sjalen från mitt bröllop? Eller just det ja, skorna letade jag efter tidigare i år utan att hitta dem, och väskan har jag nog lånat ut till någon. (Vem?) Men kanske sjalen? Annars får det bli snygga svarta grejer. Måste kolla halsband också. Och boka en frisör som kan göra någon slags hårbulle i nacken, som inte sitter ivägen för min matchande svarta doktorshatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem har sagt att du inte kan gå med balklänning lite oftare??