måndag 8 september 2008

Otålig

Jorå, huset blev sålt, och kvickt gick det! Såå skönt! Nu är jag inte så lite otålig att få flytta in i nya huset. Lite vemodigt är det förstås, särskilt när jag tänker på att jag nästa september inte kommer att ha en massa sallad, gurka, morötter, broccoli och rödbetor att bära in varje dag. Men å andra sidan får jag närmare till Malmös utbud av roliga matbutiker. Och någon liten hörna av nya trädgården ska jag väl se till att odla upp! Jag har redan planer på var, givetvis... Men det är nya huset jag ser mest fram emot, så mycket större, egna rum till barnen, mer ytor i köket, och - lyxprylen framför alla andra - en fullstor kyl! Jag är ordentligt trött på att knöka in maten i vårt lilla halvskåp. Och vi får matkällare! Hur lyxigt som helst! Jag vill flytta nu! Eller nej, jag måste ju skörda färdigt här först...

2 kommentarer:

~ Kaffemoster ~ sa...

Vad skönt med husförsäljningen. Verkar som allt gick jätte-smidigt. Förstår din otålighet.

Kramis

Anonym sa...

Grattis! Vad roligt för er. Ni kommer att få det superbra i ert stora lyxiga hus.
Kram
Etta