tisdag 15 september 2009

Här ska bakas!

Idag kom det böcker i brevlådan! Martins surdegsbok kunde jag ju inte låta bli att beställa efter att ha följt bloggen, och den verkar jättebra. Super att ha alla hans tips och trix samlade på ett ställe istället för att leta runt i bloggen, särskilt som jag inte har någon dator i köket. Den andra boken, "Bröd från Brunkebergs bageri" kände jag också var nödvändig att inhandla efter att jag läst om den hos Rebecca. Hon skrev något om att boken innehåller recept som fungerar även om det regnar ute, och det kändes så befriande efter att ha läst om superbagare som anpassar mjölmängder efter väder. Hur ska jag då någonsin lyckas, liksom? Men nu har jag massor med nya brödrecept att testa! Måste få igång en ny surdeg bara. Sedan beställde jag Mats-Eric Nilssons bok också, mest för att jag känner att jag vill ha läst den. Tror inte att jag kommer att bli så förfasad över innehållet, men det återstår att se!

1 kommentar:

Rebecca sa...

Åh, hoppas du gillar boken. Jag tycker om att Heléne är så personlig och ger tips på hur man kan använda bröden.