onsdag 7 maj 2008

Frön här och där

Allt har grott i fönstret nu, utom paprikafröna. De kanske tar lite längre tid på sig? Tänkte att det skulle bli lite utesådd också nu till helgen, och även lite "innesådd" av basilika i växthuset. Pojkarna fick luktärtsfrön i sina påskägg av sin farmor och farfar, och dem har vi sått i en stor kruka som ska stå vid uteplatsen framför växthuset. Hoppas de gror ordentligt, så att de fattar hur fräckt det är att ett litet frö kan bli något så fint! 5-åringen har också hjälpt mig att så blåklint i en rabatt och vallmo 'Shirley double mixed' i en annan. Jag har lite dålig erfarenhet av att så blomsterfrön direkt i rabatten, småplantorna brukar vara svåra att identifiera när ogräsen gror samtidigt... Men de här tror jag att jag ska känna igen, dessutom kommer väl 5-åringen att hjälpa mig att hålla koll på var vi sådde.

Ikväll har vi suttit ute på altanen och ätit sill och potatis, vilken sommarkänsla!

Inga kommentarer: