onsdag 21 maj 2008

Krukor

Idag var jag inne på ett större växtvaruhus, för att köpa en säck krukjord och ett sådant där "inlägg" till en hängkruka. Vad heter det? Minns inte... I allafall, jag köpte det där, och förstås lite andra grejer också... I hängkrukan ska jag ha 3 hängpelargoner 'Tomcat', de har jag redan, men det kändes som om det saknades något. Det blev en stor ljuslila lobelia som får stå i mitten och förhoppningsvis kasta ut en kaskad av blommor. Jag har också sått hjälmböna, som ska få klättra uppför en ställning i en stor kruka. Men behövde de inte något kring "fötterna"? Jodå, så det blev ett par rosa verbenor att sätta där. Och en planta lagerblad som får stå bredvid de andra kryddorna på brunnslocket, i en snyggare kruka. Dessutom har jag redan tre stora margueritplantor som ska planteras i en stor träbytta. Hm, undrar varför jag aldrig kommer ut i rabatterna för att ta tag i det livligt prunkande ogräset?!

Inga kommentarer: