lördag 18 oktober 2008

Just ja, frystömningen!

Oj, nu går flyttlasset om en vecka! Frystömningen blir inte helt synkad, måste jag säga, framför allt har vi en massa lunchlådor som definitivt inte kommer att gå åt i veckan. Men jag kommer nog inte att behöva handla mer mat, annat än kanske lite mjölk, innan vi flyttar.

Idag använde jag upp det sista i en förpackning lasagneplattor, och även några cannelonirör som låg och skramlade i ett paket, fick åka med in i ugnen. Jag gjorde en köttfärssås på 200 g fläskfärs och 400 g nötfärs (sista färsen i frysen!), hackad salami, en vinskvätt (sista i frysen!), en chili från växthuset, 1/2 gul lök (sista!), 2 vitlöksklyftor, en burk tomater (sista!), några msk tomatpuré (burken slut!), lagerblad, salt och peppar. En hel del riven ost i och på, och sedan 40 min i 200 grader, under aluminiumfolie. Inte dumt alls!

Jag fortsätter att laga vad jag kan åstadkomma under veckan, och misstänker att kombinationerna kan bli allt märkligare ju närmare lördagen vi kommer... Vi kommer att bo kvar här till nästa tisdag, väldigt spartanskt med madrasser på golvet och hämtpizza, eftersom barnens sista dag på dagis är då. Men sedan börjar jag om på nytt, i nytt hus och nytt kök. Härligt!

Inga kommentarer: