onsdag 1 oktober 2008

Borta bra...

Jag har varit tre dagar i Umeå, jobbresa. Så långt norrut har jag aldrig varit förut, märkligt. Det är ju rätt mycket Sverige kvar ovanför också. Lite nervös var jag inför resan, hade inte hunnit förbereda mig ordentligt tyckte jag. Men allt gick bra, och jag blev alldeles tagen över all vänlighet som visades mig. Alla var så himla snälla - forskare, professorer, ladugårdspersonal, taxichaufförer, telefonister.. Vänliga helt enkelt, vänliga så att det liksom kändes.. annorlunda. Fast bra förstås. Är vi inte lika vänliga i Skåne? Eller hade jag bara tur och träffade på genuint trevliga människor?

Ändå är det väldigt skönt att vara hemma, krama på sötpojkarna och sova i sin egen säng. Nu ska jag nog gå och baka lite kakor åt en väldigt snäll kollega som fick dra ett stort lass i min frånvaro. Han gillar kakor, så det ska nog gå hem ;-)

Inga kommentarer: