torsdag 22 januari 2009

Vabbar...

Nu har jag varit hemma med sjuka barn i två dagar. Sjuka barn äter inget vidare, så därför har det inte skapats några storverk i köket heller. Dessutom kryper stressen runt i kroppen på mig för att jag har rätt fullt upp på jobbet, och VAB-dagar är det liksom ingen som tar någon direkt hänsyn till, när det handlar om sista ansökningsdatum för att söka forskningspengar, t ex. Dessutom är jag rätt stressad över en del arbetsuppgifter i sig, eftersom de är nya för mig och jag gärna vill ge ett bra intryck för en hel bunke människor i nästa vecka. Förberedelsetiden har ju kortats ner en del nu, om man säger så. Nähäpp, nu blev det en massa blaj om jobbet, som jag inte alls har tänkt fördjupa mig i, i den här bloggen. Bara en förklaring till varför jag inte har uppdaterat med smaskigheter. Fast förresten! Jag har bakat surdegsbröd som jäste! Surdegen var inte död, den var i allra högsta grad levande när den fick stå i 28-gradig värme. Men jag har en del detaljer att finslipa, innan jag kan presentera det perfekta surdegsbrödet... Läs här och här istället, om ni vill ha bak-inspiration!

Inga kommentarer: