tisdag 13 januari 2009

Inredningssnack utan bilder...

Egentligen skulle jag vilja visa upp bilder på huset lite mer, men jag behöver dagsljus att fotografera i. Och då ska jag komma ihåg att göra det på helgen. Det har inte gått så bra hittills. Vi har iallafall beställt en modulsoffa nu, en Dialog från EM-möbler. Det blir som en hörnsoffa med två hörn, det ena rundat i 90 grader, och det andra lite öppnare, 135 grader. Det låter stort, men "ändbitarna" är korta. Färgen är brun, hoppas verkligen det funkar mot gardinerna, som också är bruna.

Gardiner ja, jag ville ju gärna ha upp gardiner tills det skulle firas jul, så jag köpte billigast möjliga på Jysk. Det blev dubbla panellängder, en brun ytterst och en naturvit innanför. Faktiskt blev det inte dumt alls, väldigt snyggt till tapeten. Och de var väldigt billiga, 99 resp 199 kr för varje 2-pack paneler, men inklusive upphängningsanordning så blev det ju ändå 400 kr per fönster. Det är 5 fönster i vardagsrummet. Med tanke på att min gardinbudget har legat på typ 0 i förra huset, så kändes det som en märklig kostnad, även om jag fattar att det är billigt. Den ena förpackningen bruna gardiner var förresten helt snedklippt, så den fick jag byta, och det blev inte gjort förrän nu i helgen. Ett av fönstren har alltså bara vita paneler. Suck.

Julgranen har vi klätt av idag, nu kommer det hörnet att se alldeles tomt ut. Kanske hamnar det ett hörnskåp där så småningom.

Vi har förresten köpt den snygga byrån till sovrummet. Mellandagsrea - 900 kr billigare! Man tackar! Väggarna har fortfarande samma märkliga färg, men nu har jag nog rätt klart för mig att det ska bli någon grå-brun nyans där, så småningom. Typ Vila. Kanske Mullvad.

För övrigt misstänker jag att det som känns i halsen och bakom pannbenet är en förkylning som rullar in. Jag tar till multipla knep för att hålla den på avstånd: C-vitamin, eschinachea, nässköljning, whisky och tidigt sänggående.

3 kommentarer:

gabbiz sa...

Mullvad är jättesnygg, men helt galet mörk. Jag har en provburk hemma, om du vill låna och måla upp på en kartongskiva eller så. Vi funderade på den till sovrummet, men valde Torv istället.

Vila ser jättesnygg ut!

Annica sa...

Du har nog rätt i att Mullvad är för mörk. Jag hade ju tänkt att tapetsera här egentligen, och täcka över den fula vävtapeten först. Men så kom det där läckande taket som kommer att kosta en massa. Därför blir det nog en burk färg till att börja med, för att slippa den orangea. Och då kan man ju lika gärna välja en burk snygg färg!

~ Kaffemoster ~ sa...

Jättesnygga färger båda två, men som Gabbiz skriver blir nog Mullvad för mörk om ni tänkt måla alla väggarna i samma kulör.